МЛМ

Няколко думи за MLM

Сигурно нито един законен начин за печелене на пари не е предизвикал толкова много спорове, колкото мрежовият маркетинг. Тази растяща пред очите ни многомилионна индустрия за половин век от своето съществуване е победила не един противник и винаги с чест е излизала от битките, без да отстъпи през клеветите, като търпеливо е обяснявала, доказвала, утвърждавала своето право на съществуване.

Мрежовият маркетинг е система, при която компанията – производител разпространява своите стоки или услуги посредством мрежа от независими делови агенти, които от своя страна включват към нея други хора. Като правило процесът протича едновременно на няколко нива и дава две възможности да се получава доход:

1- от реализация на продукта сред познати и роднини.

2- от създаване на дистрибуторска мрежа.

Тази схема гарантира на компанията постоянно растящо търсене на предлагания продукт и възможност да се влагат все повече средства в производството, тъй като мрежовият маркетинг позволява да се изключат значителните разходи за реклама. Дистрибуторът получава стабилен доход, лична и финансова независимост, възможност да реализира своя творчески потенциал. Не го заплашва съкращение на щата, гневът на началника, икономическите и политически кризи, той сам си съставя график за работа, определя си размера на заплатата и премиите, подарява си отпуск и никога не се бои, че ще остане без работа. При това на независимия разпространител не му е нужно нито специално образование, нито някакви свръхспособности. Единственото, което е абсолютно необходимо – това е желанието да се учи и да работи. Както и всеки друг бизнес, тази индустрия не търпи лентяи. Затова пък тя поощрява трудолюбието, жаждата за знания, непрекъснатата работа върху себе си и стократно се отплаща за положените усилия.

Големият успех в мрежовия маркетинг е трудна задача. Въпреки простотата и достъпността на самия принцип, работата на дистрибутора изисква от човека силна воля. Та нали повечето от нас от детство си са свикнали да се подчиняват и да действат по нечие нареждане. Тук ще се наложи да решавате всичко сам, а цената на тази свобода е огромната отговорност, преди всичко пред самия себе си. Освен това, не всеки е в състояние да накара дори себе си да стане сутрин по-рано, да не говорим за способността постоянно и упорито да върви по набелязания път, да прави ежедневно, макар и малка крачки към поставената цел, без да обръща внимание на съмненията на приятелите, на упреците на роднините и на подигравките на познатите. И все пак хиляди и хиляди хора са избрали именно тази възможност и не са сгрешили. Те самите са постигнали успех и са помогнали и на други да се издигнат до това ниво, да постигнат благополучие, да си върнат надеждата и желанието за живот.

Би било непростима грешка да се принизи мрежовият маркетинг до нивото на нов начин за печалба. Работата е в това, че неговото появяване се дължи не толкова на търговията, а по-скоро на философията, на новата култура на хранене и здравословния начин на живот.

Всичко започнало през 1920 год. в китайски лагер за интерниране, където е излежавал присъда американски химик на име Карл Ренборг. Разбираемо е, че за този човек, който е на принудителна гладна диета, храната и правилното хранене са въпрос на живот и смърт. Очевидно именно тогава на Ренборг му е дошла идеята за създаване на биологиченоактивни добавки, способни да допълнят храната с полезни вещества, витамини, макр- и микроелементи, необходими за нормалното функциониране на системите на човешкия организъм. Когато се върнал в родината си, той приложил тази идея на практика, като създал първата в света добавка от люцерна, водно пиперниче и магданоз.

Разсъжденията на Ренборг са прости, както всичко гениално. Човешкият организъм се нуждае от много полезни вещества, които може да получи само с храната. Недостигът на тези хранителни вещества води до цяла група от заболявания, в това число и хронични, които при отслабен имунитет лишават човека от работоспособност и активност. Ако, обаче, пресметнем необходимите за едно денонощие витамини и тяхното съдържание в зеленчуците и плодовете, ще излезе, че нормалният човек, за да запази здравето си, трябва за един ден да изяде едва ли не цяла каруца с продукти. Не е ли по-просто да се използва концентрат на природни биологичноактивни вещества, изолирани от хранителни суровини от животински, морски, минерален и растителен произход? Точно това е същността на биологичноактивните добавки към храната, прякото предназначение на които е не да лекуват болестите, а да предотвратяват самата възможност за тяхното появяване.

Да се върнем към историята на мрежовия маркетинг. За да реализира своето изобретение, през 1934 г. Ренборг създал компанията “Nutrilite Products, Inc”. Компанията не е наемала никакви търговски сътрудници. Вместо тях основателят на фирмата привлякъл към процеса на реализация на продуктите цяла армия от независими дистрибутори. “Предложете тези препарати на вашите приятели,-казвал Карл на своите познати,- и аз ще ви изплатя комисионни, след като купят нещо от вас”. С тази система цялата търговия можела да се води без всякакви заплати и аванси, без началници и подчинени, без наемане на помещения за офиси и рекламни кампании. Дистрибуторите правели всичко сами – употребявали продукта и го предлагали на други. Те били и потребители и организатори на пласментния пазар. И колкото повече новаци привличали, толкова повече печелели!

Това бил безкраен, саморазвиващ се процес, който бързо направил Ренборг богат.

“Nutrilite Products, Inc” съществува и до днес като подразделение на компанията “AМway”. Тя била създадена през 1959 г. от двамата най-проспериращи дистрибутори на Ренборг. През 1975 г. Федералната комисия на САЩ започнала съдебно разследване на тази компания по обвинение в използване на незаконни методи за търговия. Това била първата сериозна битка за живот и място под слънцето. Тя завършила с пълна победа на мрежовия маркетинг, който бил признат за законен бизнес, нямащ нищо общо с финансовита пирамида.

Техническият прогрес, изобретяването на компютъра, развитието на интернет-технологиите, появата не само на професионални практици, но и на теоретици на индустрията, които създали много пособия и безкрайно количество идеи за начинаещите, стимулирали огромния ръст на мрежовите компании в цял свят. Сега дистрибуторите не се боят да останат насаме с професионалните въпроси, на тях не им е нужно самостоятелно, на ръка да прехвърлят планини от хартия, да обработват разчетите, цели нощи да говорят по телефона, да повтарят до прегракване едно и също пред желаещите да се включат в бизнеса и да препускат до края на света, за да се снабдят с продукти. Новите постижения в областта на електронно-изчислителната техника позволяват значително да се опростят, стандартизират и автоматизират и най-трудните аспекти от работата на независимия разпространител. С появата на видеомагнетофона, на най-новите системи за телекомуникация, на компютъра и Интернет, работещите в мрежовия маркетинг получиха не само финансова, но и лична свобода.

Вече не е необходимо начинаещият дистрибутор дълго и старателно да се подготвя за първия си разговор с клиент. Той може да вдигне телефонната слушалка, да позвъни на своя спонсор и използвайки трилинейната телефонна връзка просто да го свърже с новака, получавайки помощ и подкрепа в особено сложни ситуации. Той може да покаже пред аудиторията видеофилм за живота на компанията и с това да запази силите, гласа и спокойствието на духа си, за да отговори на всевъзможни въпроси. Интернет магазините му позволяват да поръчва продукт, без да излиза от стаята, а електронната поща за миг доставя писмата на членовете на неговата мрежа. Всяка нова разработка опростява дейността на работещия в мрежата, всяка новост открива мрежовия маркетинг за все повече хора.

Разбира се, техниката изисква много време и средства за нейното разработване и обслужване, но с това се занимава компанията, а не самият дистрибутор. И колкото и да е странно, компютъризацията само засилва ролята на всеки отделен дистрибутор, тя освобождава човека, като му дава възможност да се съсредоточи върху това, което той прави по-добре от компютъра – планиране, разработка на стратегия и най-важното – непосредствено общуване с хората. Именно затова индустрията на мрежовия маркетинг е толкова привлекателна: тя съществува за човека – за всеки конкретен индивид – отделя му внимание, като вниква в неговите проблеми и ги решава блестящо.

Много фирми със световно известни имена отдавна оцениха възможностите на мрежовия маркетинг и започнаха да използват тази стратегия в своята дейност. Най-известните от тях са “Coca-Cola”, “Colgate”, “Gilette”, “Visa”, “Lipton”, “Ford”, “Canon”, “Sharp”, “Xerox”. Сега в MLM компаниите професионално работят около 25 милиона души, които разпространяват над 25 хиляди вида продукти и услуги. Съвкупният годишен оборот на компаниите достига 25 милиарда американски долара с прираст от 20-30%. Като имаме предвид преимуществата и достъпността на мрежовия маркетинг, може смело да се прогнозира, че именно тази форма за разпространение на стоки и услуги в най-близко време ще стане универсална.

  1. 31/03/2011 в 23:49

    Доста подробно и интересно описание на МЛМ. Надявам се, че повече хора ще прочетат и ще разберат какво представлява. Наистина е доста плашещо за обикновените хора, които са свикнали някой друг да им нарежда какво и как да го правят, някой друг да носи отговорността и да им плаща заплата, от която почти винаги са недоволни, но не правят нищо, за да променят сами живота си. Ситуацията е като в Индия, където хората се делят на касти и не можеш от една каста да преминеш в друга, което значи, че ако си роден в кастата на бедните – никога няма да станеш богат и ще си умреш беден. Но днес, в 21 век, дори в Индия успешно се развива мрежовият маркетинг. Явно и те са по-умни от нас българите, които чакат някой друг да дойде и да им оправи държавата, здравеопазването, земеделието, икономиката, природните ресурси и ред други неща.

  2. 31/03/2011 в 23:59

    Радвам се, че споделяте моето мнение Светнима.
    Да поемеш отговорност дори и за себе си е доста трудно понякога, но има светлина в тунела! Аз смятам, че всичко е в главите и в нашето съзнание!
    Последната ми публикация отразява това ми мнение!

    Знаете ли как ще изглежда животът ви ако живеете в изобилие?

  3. 01/04/2011 в 18:42

    Да, благодаря. Доста подробно разгледах сайта ви и изчетох повечето материали, които сте публикували. Харесва ми! На много други места има публикации, които съвсем тенденциозно насочват хората да мислят, че МЛМ е някаква „финансова пирамида“ и е жалко, че не могат да схванат, че принципът на МЛМ е „ти печелиш – аз печеля“. А и никъде на друго място няма свободата да взимаш сам решения, да работиш когато ти е удобно и както ти е удобно, да нямаш шеф, а самият ти да си си бос. Не е за пренебрегване и това, че от всеки един зависи колко и какви пари ще получава, защото са важни усилията, които влага в работата си. МЛМ не е за мързеливи хора! Знам го ог опит! Желая ви успех!

  4. 04/04/2011 в 15:52

    Благодаря Ви Свитнима!
    Наистина на много места оплюват МЛМ като „пирамида“ като некачествен бизнес и т.н.
    Всеки има право да мисли каквото си иска! Все пак живеем в свободна демократична държава нали?
    Създадох този сайт с една единствена цел. Да събера достатъчно и качествена информация за този вид бизнес за да мога да помогна на колкото се може повече хора да направят своя избор ако все още се колебаят. Този бизнес се гради на взаимо отношения и взаимопомощ. Готов съм да отговоря на всички въпроси които имате или не сте успели да си отговорите. Работя с огроммен екип който стои зад мен и ако аз не мога да дам отговор винаги има към кого да се обърна.

  5. 19/04/2011 в 13:40

    Благодаря за желанието да отговорите на въпросите ми, но аз работя в МЛМ компания и нещата са ми ясни. Що се отнася до демократичната държава, в която живеем е спорно, но това е друга тема и не искам да излизам от контекста. Желая ви успех и добро настроение, а то е важно!

  6. Анонимен
    03/08/2011 в 13:01

    Здравейте Борисов,
    Мрежовият маркетинг е добър подход, но трябва да се знаят две неща, които трябва да споделяте с евентуалните Ви последователи,за да не олеквате в последствие пред тях. Първо за такъв маркетинг Ви е необходим отличен продукт или услуга, което няма да навлизам в подробности могат да предложат само големи компании със стандартен маркетинг- примери AVON, ORIFLAME и др. Второ естествено, че е пирамидална структура, в което няма нищо ново с изключение на това че пследните няколко нива винаги губят. Но коя сфера на живота не е пирамида!? Успех и бъдете по конкретен и насочен към по високо ниво на обществото и шансовете Ви за постигане на резултати се увеличават.

  7. 03/08/2011 в 15:00

    Здравейте Анонимен,
    Искаше ми се да знам поне малкото име на човека с когото си пиша, но ако сте решили да останете анонимен, няма проблем 🙂
    Както всеки друг бизнес и Мрежовият маркетинг има силни и слаби страни!
    Не претендирам, че съм обхванал всички аспекти на МЛМ! Най вероятно не бих и мъгъл! Всеки от нас във всеки един момент се учи и трупа знания. В този смисъл аз ще се старая да допълвам с информация страницата за да мога да съм максимално полезен на голям кръг от хора.

  8. MLM
    20/08/2011 в 19:33

    Хубава статия, не знаех много от подробностите за възникването на MLM 🙂

  9. Анонимен
    24/02/2012 в 14:16

    POZDRAVLENIA ZA PUBLIKACIATA! SAGLASNA SAM I S ANONIMEN CHE E NEOBXODIM PERFEKTEN PRODUKT NO NEZNAM ZASHTO E RESHIL 4E POSLEDNITE NIVA GUBIAT TE VSASHNOST PE4ELIAT PONE OT PROCENTA NA DIREKTNITE PRODAZBI AKO NE USPEIAT DA SE KACHAT NA PO VISOKO NIVO VSI4KO ZAVISI OT TOVA KOI KOLKO MU SE RABOTI

  10. 05/03/2012 в 11:30

    Винаги ми е било много интересно, когато хората казват за МЛМ: „винаги последните са в най-неизгодна позиция и не могат да изградят печеливш бизнес“. В тази насока бих искал, да вметна само няколко забележки, по-скоро факти, които да служат като основа за разсъждение:
    1. Никога не можеш да кажеш, че един нов член на МЛМ-скруктура е последен (най-ниско ниво). Такъв може да се направи само и единствено самият дистрибутор. Ако той се смята за последно ниво на мрежата, към която се е присъединил, значи това е така и така ще бъде завинаги. Въпрос на самовъзприемане. Ако, обаче, този дистрибутор реши, че ще започне активна дейност по изграждане на своя система – то той ще стане веднага начало, а не край, на структурата си.
    2. Не мисля, че колкото по-стара е МЛМ-компанията, толкова по-малки са шансовете ти за достигане на сериозни доходи от дейността си (един вид, компанията вече я има отдавна и е заела вече всички ниши и възможни пазари). Свидетели сме, как дори след 60 години присъствие на световния пазар, фирми като Амуей все още създават нови, и нови милионери. Дори сега продължават да се присъединяват нови страни и нови пазари към огромните вече семейства на първите в бранша. Един факт – в градчето, където са основните производствени мощности на Амуей, има хора, които не знаят каква е тази компания…. е, има ли потенциал за бъдещо развитие????
    3. Не мислете, че колкото и бързо да се развива в световен мащаб МЛМ-индустрията, тя е достигнала вече своето ниво на пренасищане, да не говорим за прегряване. Все още има огромен брой бели петна на МЛМ-картата на света. Дали за наше щастие, или обратно, но за такова считам и България… Така че, пак същото, вие колко хора познавате, които да се занимават с МЛМ във вашето обкръжение??? Не са много, нали?!?! Ето затова, дори и в компании като AVON и Oriflame у нас винаги можете да започнете да изграждате своя структура и да не бъдете последно ниво, а да бъдете началото на собствен и то печеливш бизнес.
    4. Гледайте краткото филмче с Тим Сейлз: „Tim Sales On Who Makes The Most Money In MLM Business „, където доста логично е обяснено, кой печели най-много в МЛМ, и кога и ти можеш да станеш най-печелившия в твоята компания.
    5. Величината на печалбите в мултилевъл индустрията най-малко зависи от това, кога си дошъл в компанията си. По-скоро, зависи от активност, правилна настройка, спонсор, обучаемост, лични качества, междуличностни качества. Може дори да се каже, че колкото повече спонсорски нива има над теб, толкова повече се увеличава шансът ти за успех. Така е, защото получаваш бизнес- и житейски опит, събран от много повече хора, изпробван много по-дълго време, доста по ефективен, докато е достигнал като знание и практика до теб.
    6. В моята компания беше време, когато получавах повече от моя спонсор. Защо? Защото за определен момент бях по-активен от него и по-правилно работещ. Защото моята структура беше по-правилно изградена и печеливша. А щеше ли да стане това, ако аз бях решил, че съм дошъл късно и съм последен в досега съществуващата структура???? В момента това се случва и с един от моите клонове – въпреки че е след мен в структурата и във времето, този дистрибутор взима чек, колкото моя, понякога и по-голям… Ето ви факти от живота – сами решете, последните кои са и имат ли и те шанс за добри доходи….

  11. Ivailo
    25/11/2012 в 20:23

    Изтъкнати са основните положителни страни на мрежовият маркетинг, като сте се аргументирали повече от добре, затова няма да ги повтарям и аз, искам първо да ви поздравя че оценявате тази индустрия и се занимавате с нея. Искам също така да ви споделя и за МЛМ компанията, в която аз лично участвам, разполагаме с уникалният продукт за който говорите по-горе, и ще ви кажа защо съм толкова уверен. Нашите продукти не са само козметични продукти, хранителни добавки, тигани или други посуди ( без да нападам никоя от съществуващите МЛМ компании, техните продукти са страхотни, но за съжаление са ограничени ), не, нашите продукти са всички тези продукти, които ни заобикалят, като това е постигнато чрез напълно иновирана хардуерна и софтуерна платформа, заедно с уникалната идея даваща възможност да се печели от всички заобикалящи ни продукти превръщайки ни в комисионери на пазара на най-консамативният продукт – потреблението. Потенциалът на тази компания е с пъти по-голям от всички компании, които бяха споменати по-горе, по-простата причина, че техните продукти са само една малка част от нашите, и по още по-семплата причина, че не всеки има IPhone и не всеки може да си позволи козметичните продукти на нашите колеги от други МЛМ компании, но всеки трябва да се храни ! Ако искате да научите повече информация за тази компания може да се свържете с мен на следният e-mail adress: ig91@abv.bg . Благодаря, за отделеното време и внимание. Надявам се, не съм засегнал никой с коментара си.

  12. 21/05/2017 в 13:50

    Сайт не указываем дабы не сочли за спам. Просто свяжитесь с нами и узнайте подробности либо запросите живую презентацию или встречу.

    Подробности по:
    icq – 248923748
    сайт – напишите нам, мы отправим Вам все контакты.
    Skype – maksimovgenya

    Самый огромный клуб путешественников на планете с 2 миллионами членов клуба, единственная комерческая компания получившая 24 Оскар в туристическом бизнесе, лучшая туристическая организация 2016 года на планете по версии World Travel Awards, холдинг-компания входящая в ТОП-25 из 100 лучших в мире организаций в рейтинге Global 100 Direct Selling News на 2017 год, занимающихся прямыми продажами. Продолжает свою деятельность на территории России и развивает страны СНГ и предлагает Вам:

    Вам доступны единственные, гарантированно самые низкие предложения на:
    * туры все включено в любой части мира
    * путешествия и морские круизы
    * авиаперелеты любых авиакомпаний и из любых аэропортов мира
    * гостиницы в любой части нашего мира
    На все услуги Вы получаете три гарантии лучших цен.

    Многие из Вас часто наблюдали рекламу различных туристических сервисов, которые одни будто бы сканируют доступные отели и гостиницы и предлагают для нас лучшую стоимость на отели по примеру Trivaga, а совершенно иные сходные сервисы ищут нам доступные авиаперелеты по будто бы самой лучшей цене, по типу Skyscanner либо Aviasales. Но никто из из них не говорит о гарантиях, ведь рынок туризма и авиа билетов изменчив и стоимость может меняться каждое мгновение. Риторический вопрос, Вам вернут Ваши финансы от Вашей переплаченой цены за авиа перелет либо за отель или хостел если все таки плата окажется не самый низкий? И согласитесь это крайне не удобно пользоваться различными сервисами для формирования или поиска для себя билета на самолет либо заказа отеля или хостела и уж тем более для поиска для себя и своей семье подходящего тура либо отдыха. Наш необыкновенный всемирный клуб путешественников предлагает для всех эксклюзивный сервис, в котором Вы можете забыть о всех существующих неудобных сервисах по поиску авиа перелетов, отелей и гостиниц, туров и круизов и всего перечня туристических предложений, все-таки вся мировая туристическая база находится у Вас под рукой, в любое время дня и ночи, 365 дней в году. Какой угодно самолет, любая гостиница, любой музей, любые сафари, любые острова и развлечения. Для всех это доступно в любое подходящее время по гарантированно лучшей стоимости.

    Какая из туристических корпораций либо авиакасс готова предложить для всех следующее?
    * Если Вы найдете любой авиаперелеа ниже чем у нас, то получит 150 процентов от разницы в течение 24 часов
    * Если мы найдем всякую гостиницу, любой на выбор отель, любой на выбор хостел ниже чем у нас, то возьмете 150 % от разницы в течение 24 часов
    * Если после покупки Вашего билета на самолет и до момента Вашего оформление на рейс цена на авиа перелет изменилась в меньшую сторону (независимо от бронирования, к примеру месяц) то Ваш авиаперелет перебранируется по низкой стоимости, а разницу возьмете в течение рабочего дня
    * Если мы найдем подобный нашему тур „All inclusive – Все включено“ во всякой фирмы нашего мира меньше чем у нас, то мы данный тур Вам презентуем

    При этом нашим членам по их желанию предлагается начать свой частный турбизнес в течение короткого времени, до одного дня, это:
    * основать свою личную туристическую фирму
    * продвигать интересы фирмы в собственном городе, регионе, стране либо в любом на выбор интересующем Вас месте с доходом на много выше среднего
    * для любителей MLM бизнеса прекрасная потенциальность построить свою бинарную структуру
    * для любителей либо ценителей командного бизнеса (от 2 до … человек) совершенная вероятность организовать свой турбизнес в различных городах, регионах, странах

    Заработная плата при бизнес пакете стартует от 1500 долларов США / месяц. Предела заработка нет.

    На начальном этапе Мы учим и помогаем Вам продвигать Ваш бизнес и Ваши структуры.

    Плата за патент чисто незначительная, единоразовая и пожизненная. Окупаемость с единого компаньона в Вашей команде.
    Ваш турбизнес переходит к Вашим внукам.

    А самое важное, что Вы вливаетесь в нашу семью из двух миллионов щедрых и позитивных людей со всей планеты и из разнообразных областей бизнеса.

    Мы официально действует в 30 странах мира, а так же развиваемся в Узбекистане (Самарканд), Армении (Ереван), Беларусь (Минск), Азербайджане (Баку), Киргизии (Бишкек), Грузии (Тбилиси), Молдавии (Кишинев), Казахстане (Астана), России (Москва), Приднестровье (Тирасполь), Украине (Одесса, Киев), Таджикистане (Душанбе).

  1. 25/04/2011 в 12:51

Вашият коментар